"Každé pravidlo má mít svoje výjimky, a tak ani já nezapomínám mít vždy při sobě svůj seznam žen, kterým bych bych ochoten dát pěstí."

,,Každé dítě by mělo alespoň jednou vidět svého rodiče opilého."

,,Nepotřebuju si myslet, že něco vím, pokud to, co si myslím, dává smysl."

pondělí 28. prosince 2015

Myšlenková abstrakce s obručemi

    Je mysl matkou myšlenek, nebo jsou to myšlenky, čím je mysl tvořena? Na to nedovedeme jednoznačně odpovědět, uvažujme však, že mysl je v první řadě množinou určitých myšlenek v daný moment. Nemůžeme s jistotou říci, že v ní právě ony vznikají, nevíme s jistotou, zda do ní nepřicházejí, a nedělají ji pak tím, čím je. Nedovedeme to s žádnou jistotou určit. Berme tedy v úvahu obě myšlenky.

    Můžeme tedy v případě, že by mysl nebyla tvůrcem myšlenek, brát mysl jako jejich uchvatitele. Lze pak s jistou představivostí vidět univerzální nekonečný prostor zcela vyplněný nekonečným množstvím různě velkých neviditelných obručí. Tyto obruče, kružnice i elipsy, etc.(bereme v úvahu, že veškerá existence i děje jsou tvořeny cykly) jsou pomyslnými oběžnými drahami malých, obsahově konkrétních ,,planetek", v našem případě určitých myšlenek. Každá z nekonečna elips obsahuje určitou myšlenku, která po ní obíhá. Načež v prostoru existují mysli, pro zjednodušení berme teď kupříkladu jen ty lidské, jako neurčité množiny, v první nulové chvíli prázdné, které mají v prvé řadě úchopovou schopnost, a když jimi v danou chvíli probíhají dráhy určitých elips, také množin obsahujících právě jednu myšlenku, lze, pokud se myšlenka nachází jak na elipse, tak v mysli, tedy v obou množinách najednou, danou myšlenku uchopit a pracovat s ní, vytvořit její obtisk, a uchovat si jej. V tomto případě by tedy nebyla mysl tvůrcem, ale zpracovatelem. Myslí nelze samozřejmě brát pouze mysl lidskou, ba dokonce nelze zůstat jen u organismů. Funkčními cykly, mezi které patří i naše mysl, v širším rozměru disponuje zcela vše ve vesmíru, i například myšlenky samotné.


    První odstavec mně vede k domnění, že de facto žádný výtvor mysli není původní. Je pouze obtiskem původního, či jejich kombinací. Toto lze absolutizovat na vše existující, ne pouze mysl. Budeme-li pak pátrat dál a dál zpátky po původcích, dojdeme teoreticky k původnímu impulzu, univerzálnímu vzorci všeho.

Žádné komentáře:

Okomentovat